تاریخ:
1391
مجری:
حسین یوسف‌خیل
کلیدواژه ها:
اتحادیه، اصناف، نمایشگاه، تعامل، ارتباط

بهبود ارتباط و تعامل میان اتحادیه ها و نمایشگاه بین المللی با چالش های زیادی روبرو است. بهبود این روابط را نمیتوان بسادگی و در حد و اندازه های بهبود دو بنگاه اقتصادی B-B)) تصور نمود، چرا که اتحادیه ها، سندیکاها و دیگر تشکل های نظیر، خود طیفی وسیع و متنوعی با تفاوت های آشکاری در شکل و کارکرد هستند که آنها را از یکدیگر متمایز میسازد و از اینرو نمی توان برای بهبود سیستم تعامل نمایشگاه با آنها، صرفا به یک الگوی جامع و فراگیر بسنده نمود. حضور مؤثرتر تشکل های صنفی در نمایشگاه های بین المللی نیازمند اصلاحاتی در شکل و کارکرد آنها و در گرو آشنایی و همسویی با نیازها، مولفه ها، روش ها و مناسبات نوین تجارت و پیش نیازهای لازم برای حضور مؤثر در نمایشگاه ها است. اصناف و اتحادیه های صنفی بطور کلی در گروه بندی های تولیدی، توزیعی و خدماتی تقسیم بندی می شوند و از اینرو با فرض امکان ارتباط و تعامل مؤثر تمامی آنها با نمایشگاه های بین المللی نیز با موضوعات و مسائل خاص خود در فرایند بهبود تعامل و ارتباط با نمایشگاه های بین المللی روبرو هستند و از اینرو نمی توان تمامی آنها را در یک گروه قرار داد و به یک شکل برنامه ریزی نمود. از دیدگاه خبرگان ابزارهای ارزیابی عملکرد نمایشگاهها و وسایل ارتباطی در بهبود تعامل، تقریبا به یک اندازه، تأثیر متوسط دارند و عامل اطلاع رسانی درون سازمانی و ارتباط بین سازمانی بر اساس اهداف و مقاصد مشترک دارای بیشترین تأثیر می باشند. از دیدگاه اتحادیه ها، ابزارهای ارزیابی عملکرد نمایشگاهها دارای کمترین تأثیر و مولفه های ارتباط بین سازمانی و اطلاع رسانی درون سازمانی دارای بیشترین تأثیر می باشد. همچنین، عامل وسایل ارتباطی بمیزان متوسط تأثیر گذار است. بر اساس نتایج به دست آمده و از بین ابزارها ومتغیرهای اطلاع رسانی درون سازمانی اتحادیه ها، آگهی از طریق اینترنت کمترین تأثیر در بهبود تعامل اتحادیه ها و نمایشگاهها دارد، استفاده از تلفکس دارای تأثیر نسبتاً متوسط می باشند در حالی که دعوتنامه بیشترین تأثیر را در بهبود تعامل اتحادیه ها و نمایشگاهها دارند. بر اساس نتایج بدست آمده و از بین ابزارهای ارزیابی عملکرد نمایشگاهها، استفاده از پرسشنامه دارای اثرکمتر و شرکت در جلسات و نشستهای مشترک با مسئولین نمایشگاه بیشترین تأثیر را در بهبود تعامل اتحادیه ها و نمایشگاه ها داشته اند. بر اساس نتایج بدست آمده و از بین متغیرهای مرتبط با وسایل ارتباطی، ارتباط از طریق پست دارای کمترین تأثیر و آگهی از طریق تلویزیون و آگهی تجاری از بیشترین تأثیر از دید تمام پاسخگویان برخوردار می باشد، تلفکس، اینترنت و مجلات تخصصی و بروشور نیز به طور متوسط تأثیرگذارند.اقدامات لازم به منظور روان سازی جریان اطلاعات بین اتحادیه و نمایشگاهها بشرح: منظم کردن اطلاعات. استفاده از تکنولوژی های پیشرفته اطلاع رسانی. ارتباطات موثر گروهی ، مجمدعه اقدامات مدیریتی.استقرار سیستم بازخورد اطلاعات و مشتری مداری.استقرار سیستم تذکر نواقض ویشنهاد های اصلاحی.أجراء و پیاده سازی سیستم مدیریت ارتیاط با مشتری(CRM).


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir