نیازسنجی آموزشی مدیران میانی در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان
- تاریخ:
- 1386
- نویسنده:
- خدیجه ظهرایی
- کلیدواژه ها:
- نیازسنجی - آموزشی - سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان
از آنجا که تغییر مهمترین خصیصهای است که سازمانها به عنوان ارکان اصلی با آن رو به رو هستند و نیروی انسانی امروزه به عنوان عامل استراتژیک مطرح است، در چنین زمینهای جایگاه بسیار مهم نیروی انسانی بیش از پیش نمایان میشود. لذا وظیفه مدیریتها در قبال این سرمایه، مدیریت مجموعه دانشها، مهارتها و تواناییها جهت همگامی با ضرورت های در حال تغییر مشاغل در جهت تحقق فلسفه وجودی سازمان است. در این پژوهش که از نوع توصیفی میباشد جهت نیازسنجی آموزشی مدیران میانی در سازمان حمایت پژوهشگر با استفاده از شرح وظایف تعریف شده برای هر مدیریت و برنامهها و سیاستهای سازمان اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و پرسشهای زیر مطرح گردیده است. نیازهای آموزشی ناظر بر برنامهها و سیاستهای سازمان و وظایف واحدهای مختلف به تفکیک از دیدگاه خبرگان و خود مدیران کدامند؟ نیازهای آموزشی مشترک مدیران و مناسب ترین روشهای اجرای برنامههای آموزشی کدامند؟ در این پژوهش محقق با استفاده از مدل آلفا به بررسی پرسشهای فوق در میان 14دفتر مدیریتی با استفاده از ابزاری چون پرسشنامه، بررسی اسناد و مدارک و مشاهده پرداخته است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مدیران دفاتر مختلف نیاز به آموزشهای مختلفی دارند که با استفاده از نتایج، نیازهای آموزشی هر مدیر به تفکیک مشخص و بهترین روشهای اجرای آموزش نیز بیان شده است.