تاریخ:
1387
نویسنده:
ح‍مید اس‍لامی ن‍ص‍رت‌آب‍ادی
کلیدواژه ها:
سیستم پشتیبان تصمیم گیری - محیط تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات تسهیلات ویژه ای در کسب و کارها ایجاد نموده و یکی از آنها فروش کالا به صورت الکترونیکی ست.اما یکی از مشکلاتی که کسب و کارهای الکترونیکی با آن مواجه هستند تامین سفارش کالاهای فیزیکی مشتریان به صورت کارا و موثر می باشد چرا که در این نوع کسب و کارها فروشنده با بسته های کوچک و مشتریان زیاد و محدودیتهای منابع انسانی , زمان و هزینه روبرو می باشد.و همواره تعیین زمانبندی دقیق تامین سفارش از تصمیمات پیچیده است که این کسب و کارها با آن مواجه هستند. یکی از ابزارهای حل مسائل پیچیده استفاده از سیستمهای پشتیبان تصمیم گیری می باشد.در این تحقیق یک سیستم پشتیبان تصمیم ارائه می شود که با استفاده از رکوردهای مربوط به سفارش مشتریان موجود در پایگاه داده و بر اساس مدلهای درخت تصمیم وجدول تصمیم و مدل تخصیص و شبکه های زمانی از پایگاه مدل و بر اساس قواعد موجود در پایگاه دانش می تواند زمانبندی مناسبی برای تامین سفارش مشتریان در کسب و کارهای الکترونیکی ارائه دهد. سئوالات: این تحقیق در پی یک سوال اصلی (سیستم پشتیبان تصمیم گیری (DSS) برای تامین سفارش مشتریان در محیط تجارت الکترونیک چگونه است؟) و دو سوال فرعی(1- اجزای سیستم پشتیبان تصمیم گیری (DSS) برای تامین سفارش مشتریان در محیط تجارت الکترونیک چگونه است؟ و 2- کارکرد سیستم پشتیبان تصمیم گیری (DSS) برای تامین سفارش مشتریان در محیط تجارت الکترونیک چگونه است؟) انجام گرفته است.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir