تاریخ:
1387
نویسنده:
محمدرضا سعادت
کلیدواژه ها:
صنایع کوچک و متوسط - تجارت الکترونیک

امروزه، یک شرکت قبل از تصمیم درباره ی گسترش فعالیت‌های خود به خارج از مرزهای کشور باید درک روشنی از محیط بازاریابی بین‌المللی داشته باشد. طی دو دهه‌ی گذشته این محیط تغیرات زیادی حاصل کرده است. همین تغییرات، هم فرصت‌های جدید و هم مسایل و مشکلات بسیاری را برای شرکت‌ها بوجود آورده است. اقتصاد جهان، دیگر جهانی شده است و تجارت و سرمایه گذاری جهان، به سرعت رشد می‌کند. بنابراین، شرکتی که علاقمند است وارد بازارهای خارجی شود باید درک درستی از نظام تجارت جهانی به دست آورد. یک شرکت، برای فروش کالا در هر کشوری دیگر، ممکن است با موانع و محدودیت‌های زیادی مواجه شود. به نظر می رسد شرکت‌ها و موسسات تجاری برای این‌که بتوانند به بازارهای جهانی راه پیدا کنند و از طرفی دیگر بتوانند بر موانع و محدودیت‌ها غلبه کنند، نیاز به اطلاعات دقیق و به‌روز از بازار دارند. بنابراین، موسسات خدمات بازاریابی در این زمینه می‌توانند خدمات ارزنده ای را به شرکت‌های صادراتی ارائه دهند که در روند توسعه بسیار کارساز و مفید باشد.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir