تاریخ:
1388
نویسنده:
س‍عید ق‍دیمی
کلیدواژه ها:
مکان یابی - خرده فروشان - زنجیره تامین

در این پایان‌نامه پس از معرفی مفهوم مکان یابی و کاربرد آن در زنجیره تامین، مدلی برای مکان یابی خرده فروشان در یک زنجیره تامین ارائه کرده ایم. در مدل ما، رفتار رده بالادستی زنجیره تامین بر روی مکان یابی خرده فروشان اثر می گذارد. در این مدل, ابتدا خرده فروشان به عنوان رهبر تقاضای خود را به تولیدکننده اعلان می کنند. سپس تولیدکننده بر اساس این تقاضا، قیمت فروش خود را به خرده فروشان اعلان می کند و بعد خرده فروشان براساس این قیمت، مسئله خود را حل می کنند و میزان بهینه خرید و مکان خود را بدست می آورند. مدل مکان یابی ما نیز پیوسته است. مدل ارائه شده در این پایان نامه، با استفاده از یک روش مرحله ای حل شده است. برای این کار، از روش بهینه سازی گروهی ذرات استفاده شده است. در پایان نیز نتایج محاسباتی ارادئه شده است.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir