سیاست‌گذاری نوین جهانی در عرصه صنعت و تولید تغییر در نگرش به صنایع پس از بحران سال 2008 میلادی

کتاب «سیاست صنعتی نوین» به بررسی تحولات نظری در حوزه اقتصاد صنایع پرداخته و در آن، علاوه بر موشکافی چارچوب‌ها و پارادایم‌های نوین در مباحث سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای توسعه اقتصاد صنایع در جهان، به بررسی اجمالی مبانی فکری و تجارب عملی توسعه نیز اشاره شده است. نویسنده در این کتاب، سعی بر آن داشته است که معیارهای توانمندساز برای هم‌ترازی صنایع در یک اقتصاد پویا را با رویکردی نئوکلاسیک به ساختارگرایی و سازماندهی نوین در سیاست‌های مالی و پولی برای تامین سرمایه حوزه صنعت مورد مطالعه قرار داده و تعابیر و تفاسیر صاحب‌نظران این حوزه را نیز در این زمینه به مخاطب ارائه نماید.

نویسنده در این کتاب سوالاتی مهم را طرح کرده و سعی در یافتن پاسخی مناسب برای این سوالها دارد. به عنوان مثال، این‌که آیا سیاست‌گذاری کشورهای در حال توسعه در زمینه صنایع و تولیدات باید مطلقا پیرو مزیت‌های نسبی آنان باشد یا لازم است معیارهای دیگری نیز در نظر گفته شود و این‌که این معیارها چه هستند و چگونه باید انتخاب و ارزیابی و پایش شوند.

در ادامه الگوهایی از رفتار برخی کشورها در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و سعی می‌شود با بررسی زنجیره جهانی ارزش و سیاست‌های صنعتی بین‌المللی، ملاحظاتی برای منطقه خاور میانه و کشورمان نیز ارائه شود.

مطالعه کتاب «سیاست صنعتی نوین» برای آن دسته از اندیشمندانی که در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی و صنعتی فعالیت دارند بسیار مفید است چرا که آنان را با چگونگی تعامل با قواعد و مقررات سازمان جهانی تجارت در عرصه سیاست‌گذاری تجاری و صنعتی آشنا کرده و دیدی بازتر و نگاهی ژرف‌تر برای تخلیل اوضاع کنونی اقتصاد جهان به ایشان خواهد بخشید.

 

لینک خرید کتاب

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir