دیدار اعضای مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی با وزیر صمت

 

 

شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات وکلای ملت و تأکید بر تقویت روابط دو جانبه

به گزارش شاتا، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت در این نشست ضمن شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات وکلای ملت و تأکید بر تقویت روابط دو جانبه و همچنین استمرار نشست‌های هم‌اندیشی، گفت: مواردی که در این جلسه مطرح شد و مربوط به وزارت صمت است در اسرع وقت مورد پیگیری قرار می‌گیرد، همچنین مواردی که مربوط به مجموعه وزارت صمت نیست در تعامل با دستگاه‌های مرتبط پیگیری خواهد شد.

شناسایی ظرفیت‌های هر استان به تفکیک شهرستان‌ها در طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت بیان کرد: در این طرح ظرفیت‌های هر استان به تفکیک شهرستان‌ها شناسایی می‌شود، مشخص می‌کنیم در هر شهرستان چه ظرفیت‌هایی وجود دارد و بر اساس این ظرفیت‌ها، اولویت‌ها را مشخص خواهیم کرد.

سند راهبردی طرح آمایش با هم‌افزایی استاندار، نمایندگان و ارکان حاکمیتی تدوین می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در این زمینه پروژه‌هایی که موضوعیت دارد، شناسایی می‌شود، ادامه داد: فهرست پروژه‌ها در اختیار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای ارائه نظر قرار می‌گیرد تا به یک سند راهبردی با هم‌افزایی استاندار، نمایندگان و ارکان حاکمیتی برسیم.

اولویت‌های طرح آمایش وزارت صمت

فاطمی‌امین به اولویت‌های طرح آمایش وزارت صمت اشاره کرد و گفت: احیای واحدهای راکد، فعال‌سازی طرح‌های زیر ظرفیت، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، طرح‌های توسعه‌ای و طرح‌های ایجادی به ترتیب اولویت‌های ما در این طرح هستند.

ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تجاری و صادراتی آذربایجان‌غربی

محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی، وجود سه مرز مشترک با کشورهای همسایه، بازارچه‌های مرزی، پایانه‌های صادراتی و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای مهم در کنار ظرفیت‌های معدنی (شناسایی بیش از ۵۰ نوع ماده) را از جمله ظرفیت‌های صادراتی و تجاری این استان دانست.

ارائه مشوق‌های لازم برای ایجاد جاذبه سرمایه‌گذاری

وی، ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم برای ایجاد جاذبه سرمایه‌گذاری، احیای واحدهای راکد، سرمایه‌گذاری ایدرو و ایمیدرو، راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی صنعتی و‌ توجه به فرآوری مواد معدنی از جمله طلا در این استان را مورد توجه قرار داد و خواستار برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات لازم در این خصوص شد.

حمایت از بخش‌خصوصی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری

گفتنی است ارائه نمای کلی از برنامه‌های وزارت صمت در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، حمایت از بخش خصوصی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری، جلوگیری از خام‌فروشی، توجه به صنایع پایین دستی و صنایعی از جمله نساجی، پوشاک، چرم، شیشه و چوب و مباحث مرتبط با صنعت خودرو از جمله محورهای صحبت نمایندگان بود.

نگاه تخصصی به تأمین معیشت مردم و توازن صنعتی

نمایندگان آذربایجان‌غربی همچنین فعال‌سازی ظرفیت‌های معدنی، تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، تسهیل تجارت محلی و مرزنشینی، نگاه تخصصی به تأمین معیشت مردم، توازن صنعتی و توجه به ملاحظات منطقه‌ای در صدور مجوزات معدنی را مورد تأکید قرار دادند.

حضور برخی از معاونان و مدیران وزارت صمت برای پاسخ تخصصی به دغدغه‌های نمایندگان مجلس

در این جلسه برخی از معاونان و مدیران وزارت صمت از جمله محمدجواد حاجی حسینی «معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت»، علی رسولیان« مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی»، علیرضا شاه‌میرزایی «معاون تجارت و خدمات وزارت صمت»، وجیه اله جعفری «رئیس هیئت عامل ایمیدرو»، علی نبوی «رئیس هیئت عامل ایدرو» و احمد تشکینی «رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی» نیز حضور داشتند و به مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائل نمایندگان در حوزه‌های مربوطه پاسخ‌های تخصصی دادند.

چهارمین نشست‌ وزیر صمت با اعضای مجمع نمایندگان استانی

گفتنی است که این چهارمین نشست‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای مجمع نمایندگان استانی در مجلس شورای اسلامی، بوده است.

سلسله نشست‌های قبلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان‌های خوزستان، البرز و کرمان در مجلس شورای اسلامی به میزبانی وزارت صمت برگزار شده بود.

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir