ضرورت رسیدگی سریع به گزارش تحقیق و تفحص شرکت فولاد مبارکه

به گزارش شاتا، سید رضا فاطمی امین با تاکید بر اهمیت و ضرورت پیشگیری از فساد، گفت: مواردی که در گزارش تحقیق و تفحص شرکت فولاد مبارکه از سال 1397 تا اوایل سال 1400 بیان شده است باید در اسرع وقت رسیدگی شده و با متخلفان برخورد شود.

وی افزود: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، گزارش هایی از عملکردهای نادرست در شرکت فولاد مبارکه دریافت شد که بلافاصه اقدامات لازم برای تغییر مدیرعامل این شرکت در مهر ماه سال 1400 انجام شد و با تغییرات مدیریتی در این شرکت، اصلاح مقررات و فرایندها آغاز شده است.

فاطمی امین گفت: برای پیشگیری از تخلفات، علاوه بر اصلاح ساز و کارهای داخلی شرکت ها در چارچوب ارتقای حاکمیت شرکتی، محیط کسب و کار نیز باید اصلاح شود تا بسترهای فسادآلود از بین بروند که در این زمینه نیز اقدامات خوبی در طول یک سال گذشته انجام شده است، به عنوان نمونه، با عرضه محصولات فولادی در بورس کالا شفافیت معاملات افزایش یافت و با فعال شدن روش هایی مانند عرضه تلفیقی، سهمیه بندی برای خرید محصولات فولادی حذف شد، بدین ترتیب قیمت ها در بازار متعادل شدند و امکان تخلف در تعیین سهمیه و سهمیه فروشی به طور کامل از بین رفت.

وزیر صمت اعلام کرد: این گزارش به دقت بررسی خواهد شد و ضمن انجام اقدامات قانونی لازم، با شناسایی ساز و کارهای معیوب، اقدامات پیشگیرانه شناسایی و اجرایی می شوند.

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir