در نشست هم اندیشی قائم مقام وزیر در امور بازرگانی با موسسه مطرح شد: استفاده از ظرفیت های موسسه در پشتیبانی علمی و پژوهشی از وزارت صنعت، معدن وتجارت و ذینفعان بخش

دکتر مرجان فقیه نصیری رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی در نشست هم اندیشی قائم وزیر در امور بازرگانی از طراحی مدل جدید کسب وکار موسسه با ذی نفعان خبر داد  و افزود: در حال حاضر بیشتر فعالیت های موسسه در مسیر انجام طرح های کاربردی صورت می گیرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، وی اظهار کرد: علی رغم به محدودیت های بودجه ای در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، حجم و فشار کاری موسسه بدلیل نوع نیازهای اعلام شده بسیار بیشتر از قبل شده است.
رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی افزود: سه شرکت تابعه این موسسه شامل مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران و آموزش بازرگانی و شرکت چاپ و نشر بازرگانی عملا در خدمت فعالیت های پژوهشی قرار گرفته اند.
در ادامه این نشست حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بر تسریع در نشر دستاوردهای علمی و پژوهشی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تاکید کرد و گفت: باید خروجی ها و دستاوردهای موسسه بلافاصله منتشر شود حتی اگر این دستاورد بخشی از یک موضوع کلان کشور باشد. چراکه کشور ما نیاز به دستاوردهای کوتاه مدت و زود بازده دارد تا مردم از آنها باخبر شوند.
وی انتشار فوری دستاوردهای موسسه را سبب آگاهی بیشتر مردم عنوان کرد و افزود: این امر سبب می شود تا مردم دیگر به سراغ شایعات نروند چراکه رسانه می‌تواند افکار عمومی را مدیریت و ارتقا بخشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  از نظر کادر نیروی انسانی و بنیه علمی نظیر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی در وزارت صنعت معدن و تجارت وجود ندارد. با توجه به سطح تحصیلات و تجربیاتی که در موسسه جمع شده این نوید را به ما می دهد که هر جنس موضوع و مساله را با اطمینان خاطر به این موسسه ارجاع داده شود به طور حتم راه حل و راهکاری برای حل  آن مساله تدوین خواهد کرد.
وی ادامه داد:  مجموعه فرهیخته، با دانش و عالمی در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی جمع شده است که خیر و برکتش به بخش اجرایی کشور می رسد.چراکه بنیه علمی موسسه دستمایه علمی دارد و از تجربیات غنی برخوردارند.
مدرس خیابانی رویکرد جدید موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی را نوید بخش ارایه راهکارهای علمی برای حل مسایل واقعی جامعه دانست و گفت: وقتی رویکرد موسسه به شکل دستمایه علمی شود عملکرد موسسه در محافل علمی، کاربردی و ذی نفعان سیاسی بیشتر نمایان می شود و آن را به شکل یک سند می پذیرند بنابراین باید این رویکرد تقویت شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بر سازماندهی مجدد در زمینه تقسیم نقش و وظایف بر اساس موضوعات مورد نظر در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تاکید کرد و گفت: باید بازنگری در تقسیم بندی وظایف گروه های پژوهشی، دفاتر و حتی نقش هایی که به شرکت های تحت پوشش موسسه داده شده، صورت گیرد. 
وی در خاتمه اظهار کرد: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی باید علاوه بر ارتباط با بخش دولتی و درون سازمانی با بخش های بیرونی و ذی نفعان بخش یعنی اصناف، اتاق های بازرگانی، کارخانه‌های بزرگ ارتباط موثر و دایمی داشته باشد چراکه این بخش‌ها می‌توانند به باز نشر دستاوردهای علمی و کاربردی موسسه کمک موثری بنمایند.
در ادامه مدیران گروه‌های پژوهشی موسسه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های حوزه ذیربط را ارائه نمودند و رهنمودهایی توسط قائم مقام وزیر در امور بازرگانی اعلام شد.

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir