دومين روز سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان كرمان

 

-حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا:

علیرضا رزم‌حسینی با قرائت فاتحه بر مزار شهدای والامقام کرمان با مقام شامخ شهدای نظام و انقلاب اسلامی بویژه سیدالشهدای مقاومت، سردار دلها شهید سلیمانی تجدید میثاقی دوباره کرد.

جمعی از معاونان و مدیران وزارتخانه، استاندار، نمایندگان مردم کرمان در مجلس و مدیران استانی علیرضا رزم‌حسینی را در این برنامه همراهی کردند.

-دیدار با نماینده ولی فقیه استان کرمان:

“علیرضا رزم حسینی” در دومین روز سفر به استان کرمان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب بویژه سردار دلها شهید سلیمانی گفت: جنوب استان کرمان یکی از مناطق مهم کشور است و آهنگ توسعه در این مناطق با همکاری مسولان استانی به صدا در آمده است.

وی ضمن قدردانی از همدلی و همزبانی ایجاد شده در استان به همت نماینده ولی فقیه، استاندار و مجمع نمایندگان، تصریح کرد: رمز موفقیت نظام در کار است و زمینه این موفقیت اتحاد، همدلی و همزبانی در مسیر توسعه و توانمندسازی مردم است.

وزیر صمت با اشاره به ظرفیت های کم نظیر جنوب استان کرمان اظهار داشت: برنامه های وزارت صمت برای جنوب استان کرمان به زودی منجر به تحولات بزرگ در حوزه اکتشافات و حرکت سریع به سمت پیشرفت و توسعه این منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه هایی که در نخستین روز سفر در جنوب استان کرمان به بهره برداری رسید، افزود: معادن خیلی خوبی در جنوب استان همچون کرومیت، سنگ آهن و در مجموع کانی های نادر در این خطه از کشور وجود دارد و اگر مدیریت جدی و همدلی و اتحاد باشد می توانیم با بهره برداری بهینه و درست از این ظرفیتهای گسترده توسعه جنوب استان کرمان را تسریع ببخشیم.

رزم حسینی با انتقاد از عملکرد برخی از معین های اقتصادی جنوب استان کرمان بیان کرد: اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج خوب شروع شد اما برخی معینهای اقتصادی از مقطعی کار را با جدیت گذشته دنبال ننمودند در حالیکه موضوع مربوط به الگویی مورد توجه مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و ربطی به اشخاص و افراد ندارد و باید این کار در شهرستان های هدف ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: وقفه ای در اقدامات نهاد های حاکمیتی و شرکت گهرزمین و شرکت ملی مس به عنوان معین اقتصادی ایجاد شده که در رابطه با این موارد به زودی تعیین تکلیف خواهیم داشت و می بایست معین های اقتصادی با همکاری و کارهای جهادی توانمندسازی مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر صمت در پایان ضمن تقدیر از نقش اصحاب رسانه و مطبوعات در فرهنگ سازی این امر مهم تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی ناشی از تحریم و شیوع بیماری کرونا صنعت کشور ۸ درصد رشد داشته است و اکثر رشته های صنعتی اکنون در کشور در سه شیفت در حال کار کردن هستند.

برگزاری نشست مشترک اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان:

علیرضا رزم‌حسینی در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان کرمان با درود به روح شهدا و سیدالشهدای شهیدان شهید سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: مردم چشم اغماض به کارگزاران خود داشته باشند که تا حد توانشان کار کردند و امیدواریم کارگزاران بعدی خدمات بیشتری دهند.

وی افزود: نمایندگان استان کرمان از همدلی و همراهی خوبی با سایر بخش‌ها برخوردارند و با محوریت امام جمعه وحدت شکل گرفته و امیدواریم که کرمان استانی برخوردار باشد.

وزیر صمت اظهار داشت: وزارت صمت با ۳۸ درصد تولید ناخالص داخلی و ۴۰ درصد اشتغال کشور یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور است و با وجود شرایط سخت ناشی از جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان و شیوع اپیدمی کرونا توانست توفیقات بسیاری را در حوزه های صنعتی و معدنی کشور حاصل نماید.

وزیر صمت گفت: در آبان ماه سال گذشته با محوریت و سماجت وزارت صمت، برگشت اختیارات و اقتدار وزارت اتفاق افتاد و صادرکنندگانی که در راهروهای دادگاه التماس می‌کردند و یا حتی محکوم شده بودند، پرونده‌هایشان به وزارت صمت برگشت.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: صادرکنندگان به عنوان افراد ممتاز تلقی می‌شوند و بر اساس فرهنگ دینی ما باید به عنوان مجاهد اقتصادی تقدیر شوند.

وی تصریح کرد: امروز کارخانه‌ای نداریم که به علت نبود مواد اولیه تعطیل باشد و طی سه ماهه نخست سال جاری رشد صادراتی در کشور ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و ۱۴۶ میلیون تن کالا جابه‌جا شده است.

حجم نقدینگی و افزایش قیمت ارز اصلی ترین علت گرانیهاست

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرایط سخت معیشتی کشور افزود: گرانی وجود دارد و ما متاسفیم، اما ریشه‌های گرانی شفاف است و مربوط به حجم نقدینگی و نرخ دلار در کشور است و بقیه عامل‌ها، فرعی هستند و در شرایطی گرانی، سفره مردم را کوچک کرده است.

وی با اشاره به انجام بیش از ۲۰ سفر استانی در مدت کوتاه وزارت، افزود: مایه تأسف است که نفت داریم و همچنان مردم پیرامون مناطق نفت خیز کشور فقیر هستند حال آنکه در تمام دنیا شرکت های برتر متولی رشد و توسعه محیط پیرامونی خود نیز هستند و همواره در صدد توانمندسازی مردم و توسعه کسب و کار مناطق فعالیتشان هستند.

وزیر صمت از طرح شهر اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج و موفقیت‌های به دست آمده در دوران مدیریت رئیس سابق بنیاد مستضعفان سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: استاندار باید از معین های اقتصادی مناطق مختلف کرمان مطالبه کند، زیرا پیشرفت کشور در گرو مطالبه گری و عافیت گریزی است.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی در اقتصاد مقاومتی پیشگام شده است و بخش خصوصی خراسان در زمینه توسعه مناطق مختلف استان فعال شده است و بنابراین در کرمان هم باید در کنار شرکت های فعال معدنی، مسئولیت های اجتماعی دیگر بخش های خصوصی را نیز احیا و فعال نماییم.

وی با تاکید بر اینکه کشورها را با شرکت‌ها می‌سازند و نه با دولت‌ها، اظهار داشت: دولت ها نمی‌توانند مردم را بسازند و این در شراطی‌ست که خدمات زیربنایی کار دولت‌هاست که نظام جمهوری اسلامی نیز خدمات ارزشمند بسیاری را در مناطق مختلف و حتی مناطق درافتاده کشور در بخش زیرساخت‌ها انجام داده است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: طرح آزادسازی ۶۰۰۰ معدن غیرفعال بر اساس قانون و مقررات مورد مزایده سراسری و عمومی قرار می گیرند و در این زمینه نمی‌توانیم پارتی بازی کنیم و مردم می‌توانند به صوت شفاف در مزایده معادن شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت را گام‌ به‌ گام به استان‌ها داده‌ایم و تردید نکنید تا جایی که بتوانیم این مهم را ادامه می‌دهیم، افزود: ۴۵۱ هزار میلیارد تومان موافقتنامه سرمایه‌گذاری با شرکت های برتر کشور در قالب طرح سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی منعقد کردیم و امیدواریم تا دقایق آخر خدمت در این رقم را با مشارکت یکصد شرکت برتر کشور به رقم یک میلیون هزار میلیارد تومان برسانیم.

رفع نیازهای صنایع به همت صنعت گران

وزیر صمت ابراز داشت: صنعت متوجه شد باید آب مورد نیاز خود را تامین کند و در این زمینه انتقال آب از خلیج‌فارس کلید خورد و با وجود مخالفت‌ها اما شاهد انتقال آب هستیم و امروز نیز آماده دریافت مجوز تولید ۱۰ هزار و ۴۰ مگاوات برق در سراسر کشور هستیم تا کارخانه‌جات و نیروگاه‌ها و شرکت‌های ما برق مورد نیاز را خودشان تامین ‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امور استان کرمان را می‌توان با ۶۰ هزار میلیارد تومان سپرده مردمی این استان به بهترین نحو پیش برد، بیان داشت: زمانی که استاندار کرمان و استاندار خراسان رضوی بودم، وقتم را صرف دولت نکردم و از بخش خصوصی برای پیشبرد طرح‌ها بهره بردم.

سرمایه‌گذاران با پشتیبانی دستگاه قضا دلگرم شده‌اند

وزیر صمت با تاکید بر اینکه اینکه نمی‌خواهم، بحث سیاسی کنم، تصریح کرد: دستگاه قضا کار خیلی خوبی انجام داده و پشت اقتصاد کشور قرار گرفته است و منجر به دلگرمی سرمایه گذار شده است و بنابراین اقتصاد کشور رشد می‌کند.
حذف امضاهای طلایی وزارت صمت

وی همچنین با تاکید بر اینکه حذف امضاهای نکبت‌بار طلایی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است، یادآور شد: ریشه های فساد در امضاهای طلایی بود و مقابله با این فساد خیلی سخت بود و نمی‌دانید شبکه فساد چه امکاناتی دارند، با این وجود تنها دو امضای طلایی مانده که تا هفته آینده آنها را هم برمی‌داریم و هر کسی در ایران خواست فولاد و کنستانتره بزند به شرط تأمین خوراک توسط خودشان می‌توانند، بروند و بزنند و وزارت صمت دیگر هیچ امضای طلایی ندارد.

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir