آماده شدن ۲۱ نسخه اولیه سندهای استانی آمایش سرزمینی بخش صمت به تفکیک شهرستان های هر استان/ انجام راستی آزمایی اسناد آمایش با تاکیدات وزیر صمت

به‌گزارش شاتا، احمد تشکینی در نشست هم اندیشی وزیر صمت با نهادهای سرمایه گذار و هم‌افزایی و تبادل نظر برای توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت، با بیان این مطلب افزود: یکی از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع آمایش صنعتی، معدنی و تجاری است که عدم توجه به موضوع آمایش طی دهه های اخیر مشکلات عدیده و ملاحظات زیست محیطی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه در این حوزه چند گام عمده و مشخص برمی‌داریم، ادامه داد: در ابتدا برای هر استان به تفکیک هر شهرستان باید مشخص شود که چه تعداد اشتغال طی ۴ سال آینده مورد نیاز است.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی اضافه کرد: در بخش بعدی باید مشخص شود کدام فعالیت در بخش صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی می‌تواند اشتغال مورد نیاز در آن شهرستان و استان را تامین نماید.

تشکینی با بیان اینکه در این حوزه چند مولفه مورد توجه است، گفت: این مولفه ها شامل طرح های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد، طرح‌های توسعه‌ای، به کارگیری ظرفیت‌های بلااستفاده، طرح های ایجادی، احیای معادن، توسعه زیرساخت ها و شهرکهای صنعتی هستند.

تاکید وزیر صمت بر راستی آزمایی سندهای آمایش بخش صمت در هر استان

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با کمک سازمانهای صمت استانی چارچوب اولیه را تدوین می‌کند، اضافه کرد: گام بعدی موضوع راستی‌آزمایی برای این سند آمایش می باشد که مورد تاکید وزیر صمت نیز هست.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی گفت: در این زمینه از نظرات مجلس، بخش خصوصی، اتاق‌های اصناف، بازرگانی، خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استفاده خواهیم کرد.

تشکینی تصریح کرد: پس از مشخص شدن اشتغال مورد نیاز و فعالیت های دارای ظرفیت برای تامین این اشتغال، باید مشخص شود کدام فعالیت‌ها در این چهار حوزه قابلیت عملیاتی شدن را دارند.

وی همچنین در پایان گفت: ۲۱ نسخه اولیه سند های استانی آمایش سرزمینی بخش صنعت، معدن و تجارت به تفکیک شهرستانها آماده شده است که این اسناد نقشه راه وزارت صمت طی چهار سال آینده خواهد بود و تقسیم کار لازم با استانداران، فرمانداران، مجلسیان، اتاق ها و بخش خصوصی انجام می‌شود.

گفتنی است، نشست هم اندیشی وزیر صمت با نهادهای سرمایه گذار و هم‌افزایی و تبادل نظر برای توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir