عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با ایرنا مطرح کرد؛ توسعه متوازن مناطق مختلف کشور با اجرای طرح آمایش وزارت صمت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری کشور موجب رونق و توسعه متوازن مناطق مختلف کشور می‌شود.

«علی جدی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان اینکه این طرح به عنوان یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جامعیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهار داشت: رونق مناطق مختلف شهری و روستایی و توسعه متوازن استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور متناسب با فرصت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه از جمله نقاط قوت طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری کشور است.

نماینده مردم شهرستان شیروان در مجلس بکارگیری پتانسیل‌ها و ایجاد تحول در مناطق مختلف کشور را ویژگی برجسته دیگر این طرح عنوان کرد و افزود: تدوین یک سند منسجم اقتصادی بوم محور و جهش در حوزه اشتغال زایی شهرستان‌ها و استان‌های سراسر کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار، می‌تواند ضمن احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، زمینه توانمندسازی و بکارگیری ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به پیگیری برخی طرح‌های صنعتی و معدنی شهرستان شیروان در ذیل طرح آمایش وزارت صمت، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح منابع بخش‌های صنعتی و معدنی و تجاری کشور در مسیر صحیح مدیریتی هدایت شده و از اتلاف آن ها به شدت جلوگیری خواهد شد.

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir