نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس: از برکات طرح آمایش سرمایه‌گذاری صنعت، معدن و تجارت ، رفع بی‌عدالتی‌ها و توزیع متوازن امکانات در مناطق مختلف کشور است

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نشست‌های هم‌اندیشی طرح آمایش سرمایه‌گذاری استانی و شهرستانی صنعت، معدن و تجارت فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های موجود و اقدام برای زدودن آثار غفلت‌های گذشته، رفع بی‌عدالت‌ها و توزیع متوازن امکانات در مناطق مختلف کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای پول، محمد علیپور گفت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی وزیر صمت با مجمع نمایندگان استان‌ها و استانداران، اقدام بسیار مناسبی برای بررسی مسائل و مشکلات زیرساختی و توسعه‌ای صنعت، معدن و تجارت در مناطق مختلف کشور است.

وی افزود: در این نشست‌ها شرایط هر منطقه، کارهایی که انجام شده، غلفت‌های گذشته، ایرادات، نقص‌ها و همه مسائل با نگاه کارشناسی بررسی می‌شود.

نماینده استان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تبادل اطلاعات میان نمایندگان مجلس در جایگاه مطالبه‌گری مسائل مردم با وزیر صمت و همچنین مسئولان این وزارتخانه، می‌تواند به تسریع در امور و حل موانع کمک شایان توجهی کند و مقدمه‌ای برای اتخاذ تصمیمات مناسب و متناسب با شرایط هر یک از حوزه‌های انتخابی نمایندگان در خصوص روند سرمایه‌گذاری‌های صنعتی، معدنی و تجاری باشد.

علیپور رحمتی اضافه کرد: مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که توزیع امکانات و رسیدگی‌ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت در هر یک از شهرستان‌ها در گذشته، ناعادلانه بوده است و این امر در استان‌ها و شهرستان‌ها به‌طور کامل مشهود است.

وی ادامه داد: برای نمونه در شهرستان چالدران سرمایه‌گذاری صنعتی، معدنی و تجاری بسیار ناچیز است و حتی در میان شهرستان‌های استان نیز پایین تر حد را به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست‌های هم‌اندیشی طرح آمایش سرمایه‌گذاری استانی و شهرستانی صنعت، معدن و تجارت فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های موجود و تلاش برای زدودن آثار غفلت‌های گذشته و رفع بی‌عدالتی‌هاست، در واقع این موارد را می‌توان از برکات تشکیل این جلسه‌ها دانست.

علیپور رحمتی اضافه کرد: از تلاش‌های آقای فاطمی‌امین وزیر صنعت معدن و تجارت از زمان تصدی این وزارتخانه تشکر می‌کنیم، اما انتظار می‌رود در برخی بخش‌ها از جمله صنعت خودرو که مورد مطالبه مردم و نمایندگان مجلس است، اقداماتی اساسی صورت گیرد و روند قیمت‌ها به شکل جدی مدیریت شود.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برای عبور از این شرایط آمادگی کاملی برای تعامل و همکاری با دولت و وزارت صمت دارد تا در موقعیت کنونی که شرایط همکاری خوبی میان دولت و مجلس شکل گرفته، بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم.

نماینده استان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حوزه خودرو باید با واردات، انحصار موجود را شکسته و اشکالات این صنعت را با اولویت رقابت‌پذیری رفع کنیم.

علیپور رحمتی گفت: از آقای فاطمی امین به عنوان وزیر صمت که اتفاقا اهلیت کار را نیز دارد این انتظار می‌رود قدم‌های اساسی در حوزه صنعت خودرو بردارند و مجلس نیز همانند گذشته حمایت خود را اعلام می‌کند تا نتیجه لازم به دست بیاید.

وی تصریح کرد: مطالبه‌گری حقوق مردم به‌ویژه در حوزه‌های مختلف از جمله کنترل قیمت‌ها و ارتقای وضعیت معیشتی آنان، جزو وظایف نمایندگان است که باید بدان عمل کنند.

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir