شماره دوم فصلنامه "سیاست‌پژوهی بازرگانی و توسعه" متشر شد

موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی دومین شماره فصلنامه اقتصادی، صنعتی و تجاری «سیاست ­پژوهی بازرگانی و توسعه» را در قالب ویژه نامه «مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران» منتشر کرد.

 

عناوین فصول شماره دوم این فصلنامه عبارتند از: 1- آشنایی با مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، 2- کدینگ و بارکد: تعاریف و مزیت ها، 3- قابلیت­ های GS1 در ارتقاء عملکرد زنجیره تأمین، 4- قابلیت­ های GS1 در ارتقاء عملکرد بخش صنعت، 5- قابلیت­‌های GS1 در مقابله با پاندمی، 6- گزارش­‌های منتخب موسسه در سال 1400 و 7- کتابنامه.

 

دکتر احمد تشکینی مدیرمسئول محترم فصلنامه در بخشی از یادداشت خود نوشته اند: "دومین شماره فصلنامه، ویژه­ نامه ­ای است که به ماموریت­‌ها و کارکردهای مرکز ملی شماره­‌گذاری کالا و خدمات ایران اختصاص یافته است. این شماره از فصلنامه ماموریت‌های مرکز ملی شماره­‌گذاری کالا و خدمات ایران را به عنوان موسسه ­ای دانش ­بنیان و نماینده سازمان جهانی GS1 در ایران مورد تاکید قرار می­ دهد. این سازمان جهانی امروز پرکاربردترین سیستم استاندارد در حوزه زنجیره تامین در جهان بوده، کارکردهای آن از ارتقاء بهره­­‌وری فعالیت‌های صنعتی، توزیعی و لجستیکی فراتر رفته و به اثربخشی موثر در مقابله با پاندمی کرونا یا کمک به جلوگیری از ناپایداری تامین اقلام اساسی طی بحران اوکراین رسیده است".

 

همچنین امین مالکی در بخش سخن سردبیر آورده است: "امروز، فرایندهای نوین رایانه­‌ای، شبکه‌ها و پایگاه­ های اطلاعاتی، ماهیت جدیدی به نظام اقتصادی کشورها و مفهوم رشد اقتصادی آنها داده ­اند. در این فضا دیگر ایجاد فرصت­ های جدید، نیازمند کنش‌هایی است که با فناوری­ های برتر سازگارتر باشند و GS1 به عنوان زبان مشترک بارکدها، نقش مهمی در این فضای جدید ایفا می­ کند. برآوردها نشان می ­دهد که بهبود فرایندی مستقیم ناشی از GS1 توانسته سالانه تا ۵۰۰ میلیون دلار بر تولید ناخالص داخلی کشورها بیافزاید".

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت نسخه الکترونیکی فصلنامه به فروشگاه‌های عرضه اینترنتی مطرح و برای نسخه چاپی به فروشگاه‌­های شرکت چاپ و نشر بازرگانی مراجعه فرمایند.

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir