تاریخ:
1387
نویسنده:
محسن یاراحمدی
کلیدواژه ها:
حمایت های دولت - شرکتهای کوچک و متوسط - صنایع غذایی

امروزه در نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط در رشد و توسعه اقتصادی کشورها تردیدی وجود ندارد. واحدهای تولیدی کوچک و متوسط از مزیت هایی همچون نوآوری در محصول و فرایندهای تولید، قابلیت انعطاف پذیری زیاد در تأمین نیاز بازار در حال تغییر، و پاسخگویی سریع به خواسته های مشتریان در مقایسه با واحدهای تولیدی بزرگ برخوردارند، و در تحقق هدف های بنیادین اقتصاد، نقش و اهمیت ویژه ای یافته اند.تحقیق حاضر به آسیب شناسی و اولویت بندی حمایت های دولت از شرکت های کوچک و متوسط می پردازد. تحقیق کاربردی است که به صورت توصیفی و از نوع پیمایشی است. در بخش ادبیات تحقیق برای جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای و در بخش میدانی تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. در خطای 5 درصد، 88 نمونه مورد بررسی قرار گرفت، که برای دستیابی به این تعداد نمونه 135 پرسشنامه توزیع گردید. پرسشنامه ای طراحی شدکه دارای دوبخش است ، بخش اول آن میزان رضایت پاسخ دهندگان (مدیران شرکتها) را از حمایت های دولت می سنجد و بخش دوم آن به رتبه بندی حمایت ها با توجه به درجه اهمیت آنها از دیدگاه پاسخ دهندگان ( مدیران شرکتها)اختصاص دارد. برای سنجش میزان رضایت از آزمون t و برای رتبه بندی حمایت از آزمون فریدمن استفاده گردید. براساس الگوی نظری تحقیق حمایت های دولت در پنج گروه حمایتهای زیرساختاری، مالی و اعتباری، آموزشی و فنی، مشاوره ای و ترویجی ، بازاریابی تحقیقات بازار دسته بندی شده است. این تحقیق دارای6 فرضیه است، که فرضیه اول رد شد و فرضیات دوم تا ششم مورد تأیید قرار گرفتند. نتایج آزمون فرضیات و پیشنهادات کاربردی در فصل پنجم آورده شده است.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir