تاریخ:
آبان 1394
نویسنده:
ابوالفضل معصوم‌زاده زواره
کلیدواژه ها:
برند- ارزش گذاری- روش

نتیجه فرآیند ارزش گذاری برندها سه طریق مختلف بررسی چگونگی ارزش آفرینی برندهای قدرتمند را به ما نشان می دهد: ارزش مالی: کل ارزش پولی ایجاد شده به وسیله یک برند. سهم برند: تأثیر ارزش ویژه برند بر تصمیم خرید مشتری. تکانه برند: پتانسیل نرخ رشد آتی برند . ارزشمندترین برندهای جهان آنهایی هستند که در هر سه شاخص فوق نمره بالایی کسب کنند. در هر صورت باید بگوییم به اندازه تعداد متنوع و زیاد برندهایی که در لیست 100 برند برتر برند زِد وجود دارد، طرق مختلفی نیز برای دستیابی به موفقیت وجود دارد. در پایان باید گفت این روش نکات بسیار ارزشمندی در محاسبه ارزش برند بیان می‌کند که می‌تواند در کنار سایر روش‌هایی که برای ارزش‌گذاری برند وجود دارند مورد استفاده قرار گیرد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که آیا با توجه به فقدان سیستم‌های اطلاعاتی مناسب در شرکتهای داخلی و نبود اطلاعات دقیق مشتریان و سوابق خرید آنها و همچنین عدم بررسی ویژگیهای رفتاری مصرف‌کنندگان از سوی این شرکتها تا چه حد امکان استفاده از چنین روش‌های دقیق و پیچیده‌ای در داخل کشور وجود دارد؟


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir