تاریخ:
خرداد 1394
نویسنده:
علی حسینی قوچانی, عزت‌اله اصغری‌زاده, سیدحسین احمدی, روشنک بهروز
کلیدواژه ها:
زنجیره تأمین / آنتروپی شانون / روش‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره مبتنی بر تسلط / مدل مارتل و زاراس

امروزه شرکت‌ها برای بقا در عرصه رقابت و دستیابی به مؤلفه‌های رضایت مشتری توجه بیشتری به مدیریت زنجیره تأمین داشته‌اند به‌طوری‌که دیگر رقابت بین شرکت‌ها مطرح نیست بلکه بین زنجیره‌های تأمین معنا پیدا می‌کند. در این میان، انتخاب تأمین‌کننده مناسب به‌عنوان یکی از ارکان زنجیره تأمین به‌منزله یک کلید استراتژیک جهت موفقیت سازمان‌هاست. این مقاله به شناسایی مهمترین معیارها در مقوله مدیریت زنجیره تأمین و بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا معیارهای مذکور فراگیر بوده و در تمام سازمان‌ها همه ابعاد مهم جهت انتخاب تأمین‌کنندگان را در بر می‌گیرد و آیا معیارهای جامع و کاملی برای رتبه‌بندی تمام سازمان‌ها ارائه شده است یا خیر. بنابراین، پس از تعیین این معیارها که از طریق مطالعات میدانی و بررسی مقالات و نظرات خبرگان حاصل‌شده، با کمک مدل غیرجبرانی مارتل و زاراس ــ که یک مدل آماری مبتنی بر تسلط (برجستگی آماری) نیز به حساب می‌آید ــ به اولویت‌بندی تأمین‌کنندگان در شرکت تولیدی آرد البرز به‌عنوان مطالعه موردی پرداخته شده است.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir