تاریخ:
1397/06/21
نویسنده:
زهرا آقاجانی
کلیدواژه ها:
فرانشیز مادر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای

یکی از مشکلات توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران، فقدان مقررات قانونی خاص در ارتباط با فرانشیز و به تبع آن ثبت و فعالیت فرانشیز مادر است. فرانشیز مادر یکی از اشکال کسب وکار فرانشیز است که در قالب آن (صرف‌نظر از قرارداد بین دهنده فرانشیز و گیرنده فرانشیز) می‌توان قراردادهای فرعی امضا کرد. فرانشیز مادر منافعی برای طرف‌های قرارداد دارد از جمله این که اولا به دهنده فرانشیز اصلی اجازه می‌دهد شبکه فعالیت خود را بدون سرمایه‌گذاری گسترده توسعه بخشد و ثانیا گیرنده فرانشیز اصلی، می‌تواند سرمایه خود را در توسعه فعالیت یک کسب‏وکار معروف و شناخته شده (منظور کسب‏وکار دهنده فرانشیز اصلی می‌باشد) به کار گیرد.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir