تاریخ:
1399/07/06
نویسنده:
مسعود کمالی اردکانی
کلیدواژه ها:
توسعه تجارت، بانک جهانی، بازاریابی

سازمان‌های توسعه تجارت در بسیاری از کشورها متولی اصلی توسعه تجارت و سردمدار پیشبرد دیپلماسی تجاری هستند. براساس مطالعه بانک جهانی، این سازمانها عمدتاً زیر نظر دولت فعالیت می کنند و بیش از چهل درصد آنها دفاتری در خارج از کشور دارند و بیشترین سهم بودجه خود را برای فعالیت های بازاریابی و تحقیقات بازار صرف می کنند. طبق برآورد بانک جهانی، 10 درصد افزایش در بودجه سازمانهای مذکور بین شش دهم تا یک درصد افزایش در صادرات را بدنبال خواهد داشت . یکی از این موارد بهره‌گیری از ظرفیت رایزن بازرگانی است، رایزنان بازرگانی نقش مهمی در پیشبرد اهداف این سازمانها ایفا می نمایند. دامنه و پوشش فعالیت رایزنان بازرگانی طی دهه اخیر بدلیل تغییر اولویت های دولتها تغییر اساسی یافته و از تمرکز صرف بر توسعه تجارت به افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی، توسعه گردشگری و توسعه برند ملی گسترش یافته است.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir