با حضور دکتر رضوی در همایش همکاری ها با اقتصادهای نوظهور که به همت موسسه سیاست های اقتصاد جهانی کره جنوبی (KIEP)برگزار گردید ، به راهکارهای گسترش همکاری ها میان اقتصادهای نوظهور در روابط بین المللی پرداخته شد.

همایش ارتقا "همکاری  ها با اقتصادهای نوظهور" ، به همت موسسه سیاست  های اقتصاد جهانی کره جنوبی (KIEP) در تاریخ 28 تا 30 مهر ماه در شهر سئول، کره جنوبی برگزار شد. در این کنفرانس راهکارهای گسترش همکاری  ها با وجود گسترش نا اطمینانی ها در اقتصاد جهانی، که به دلیل چالش  های امنیتی و نیز رشدهای پایین اقتصادی در اقتصاد  های مطرح دنیا ایجاد گشته است، بررسی شد.  
با توجه به روابط رو به رشد ایران و کره  جنوبی در دوران پسا برجام و نیز علاقه  مندی سیاست  گذاران و بخش خصوصی کشور کره  جنوبی به درک بیشتر اقتصاد ایران برای شناسایی فرصت  های بالقوه در آن، موسسه سیاست  های اقتصاد جهانی کره جنوبی (KIEP) از ریاست موسسه مطالعات و پژوهش  های بازرگانی ایران، دکتر رضوی، دعوت بعمل آورد تا به عنوان مهمان ویژه در این همایش شرکت داشته باشند. 
در این کنفرانس که با شرکت وزیر صنایع دولت کره جنوبی، معاون رئیس کل سازمان OECD و هیات  های بلند مرتبه از سایر کشورها، همچون روسیه، برزیل، ویتنام و ... همراه بود، شرکت کنندگان به بحث و گفت  وگو در رابطه با راهکارهای گسترش همکاری  ها میان اقتصادهای نوظهور علیرغم گسترش نااطمینانی  ها در روابط بین  المللی پرداختند. در سخنرانی افتتاحیه این همایش، جناب آقای دکتر رضوی، ، به نمایندگی از ایران ، به تبیین نقش ایران به عنوان یکپارچه ساز بازارهای منطقه ای در غرب آسیا و خاورمیانه پرداخت و همکاری  های تنگاتنگ در مواجهه با چالش  ها را تنها راه برای کاهش ریسک  ها و نا  اطمینانی-های موجود برای پروژه  های سرمایه  گذاری دانست. رئیس موسسه مطالعات و پژوهش  های بازرگانی، با معرفی ظرفیت  های گسترده ایران برای تعریف پروژه  های سرمایه  گذاری مشترک، از آمادگی ساختارهای حاکمیتی کشور برای استفبال از سرمایه گذاران خبر داد. 
در سفر دکتر رضوی به کره جنوبی، ایشان علاوه بر شرکت و سخنرانی در کنفرانس" ارتقا همکاری  ها با اقتصادهای نوظهور"، تفاهم نامه  ای با موسسه Korea Institute for Industrial Economy and Trade در زمینه  های تبادل دانش و برنامه  های توسعه صادراتی امضا کردند. ایشان همچنین ضمن دیدار اولیه با مسئولان Korea Development Institute  در مورد زمینه  های مورد علاقه مشترک و  گسترش همکاری  ها با این موسسه تبادل نظر داشتند. مصاحبه و جلسات ریاست موسسه با فعالین اقتصادی و سیاستی کره جنوبی، توجه زیادی از سوی رسانه  های این کشور جلب کرد. علاقه  مندی سرمایه  گذاران کره  ای در گسترش روابط با ایران، در جلساتی که ریاست موسسه با جائوبل  ها و بانکداران کره  ای داشتند مشهود بود و علاوه بر انعکاس این جلسات در مطبوعات، مصاحبه  ای طولانی نیز با مجله اقتصادی- مدیریتی Chosun-Biz انجام شد.

 

 

 

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir