با حضور کارشناسانی از ایران و کره جنوبی برگزار شد؛ گشایش پنجمین همایش همکاری اقتصادی ایران و کره جنوبی در سئول

پنجمین همایش همکاری اقتصادی میان ایران و کره جنوبی با عنوان «اقتصاد سیاسی بعد از انتخابات ریاست جمهوری» با حضور کارشناسانی از دو کشور در شهر سئول برگزار شد.
در این گردهمایی که به ابتکار سازمان برنامه ریزی بین المللی کره (KIEP) برگزار شد، هیاتی از کشورمان به سرپرستی محمدرضا رضوی رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در آن شرکت داشتند.
حسن طاهریان سفیر کشورمان در کره جنوبی در این همایش طی سخنانی، اهمیت تقویت همکاریهای اقتصادی و منافع متقابل آن بویژه در عصر پسابرجام میان شرکتهای کره ای و ایرانی بویژه در زمینه سرمایه گذاری و انتقال فناوری را یادآور شد.
او همچنین به تقویت تعاملات بین المللی اشاره کرد و اینکه این تعاملات نقش موثری در تسریع سرعت رشد و توسعه اقتصادی دارد.
طاهریان در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت های دولت تدبیر و امید در چهار سال اول فعالیت آن اشاره کرد و گفت که کاهش نرخ تورم از 40 درصد به 9 درصد یکی از دستاوردهای مهم در این مدت بوده است.
محمدرضا رضوی رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت هم در سخنانی اعلام کرد که توانایی‌های استراتژیک کشور در حال حاضر در مسیر تقویت امنیت داخلی، منطقه ای و توسعه اقتصادی قرار گرفته است. 
وی یادآور شد که تحرک بخشی اقتصادی، دستیابی به رشد بالا، ایجاد شغل، امنیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی از محورهای مورد توجه دولت جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر است.

 

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir