در نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی بررسی می‌شود: حکمرانی و سیاست‌گذاری در بخش صنعت و تجارت

مدیر گروه پژوهش‌های فناوری و نوآوری موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی از برگزاری نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با هدف تبادل‌نظر سیاست‌گذاران بخش دولتی و  پژوهشگران حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت دولتی، اقتصاد، سیاست‌گذاری عمومی، علوم سیاسی، حقوق و ... در روزهای 13 و 14 دی‌ماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما خبر داد.
به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، دکتر علی سلیم دبیر کمیته علمی-تخصصی صنعت و تجارت کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی گفت: کنفرانس یاد شده با محوریت پژوهشکده علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر نهادهای کلیدی کشور و با حضور مسئولان عالی‌رتبه و اندیشمندان این حوزه برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه تجربه سیاست‌گذاری در ایران با موفقیت‌ها و چالش‌هایی همراه بوده است، افزود: به اشتراک‌گذاری این تجارب و برخورداری از دستاوردهای علمی جدید در این حوزه، زمینه ارتقاء  شرایط سیاست‌گذاری را فراهم کرده و بررسی موردی برخی از سیاست‌های تجربه‌شده در سال‌های اخیر، به سیاست‌گذار این امکان را می‌دهد که نظرات خبرگان آن حوزه را دریافت و در تصمیم‌گیری‌های آتی بهره‌برداری لازم را ببرد.
 وی از مهمترین محورهای این کنفرانس موضوع حکمرانی و سیاست‌گذاری در بخش صنعت و تجارت که موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی برگزارکننده آن می‌باشد عنوان کرد و گفت: در این محور که مشتمل بر سخنرانی‌های کلیدی در سه حوزه مهم راهبردهای توسعه صنعتی کشور، سیاست تجاری و سیاست‌های مدیریت بازار است، به تحلیل عملکرد دولت در این زمینه‌ها پرداخته خواهد شد. 
سلیم ادامه داد: علاوه بر این سخنرانی‌ها که بخشی از نتایج پژوهش‌های صورت گرفته توسط موسسه طی دو سال گذشته بوده است؛ پنلی با موضوع "انسجام‌بخشی به سیاست‌های صنعتی و تجاری در راستای توسعه صنایع صادرات‌گرا" با حضور اندیشمندان و مسئولان حوزه صنعت و تجارت برگزار می شود که در آن به چالش‌ها و محدودیت‌های توسعه صادرات صنعتی کشور،تبعات سیاست‌های تجاری موثر بر ارتقاء رقابت‌پذیری صنایع کشور و مولفه‌های پیشنهادی جهت انسجام سیاست‌های صنعتی-تجاری تحرک‌بخشی به صادرات محصولات صنعتی؛ پرداخته خواهد شد.

 

 

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir