حضور پررنگ موسسه در برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران

 پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران در حالی در روزهای 24 و 25 بهمن 1396 در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد که با پیگیری‌ها و حضور فعال گروه پژوهش‌های صنعت و معدن موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی در برگزاری آن، پانل تخصصی با عنوان «جایگاه زنجیره تامین در صنعت خودرو و سیاستگذاری برای تعالی آن» به این موسسه اختصاص یافت. 
به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، در این پانل دکتر چو (متخصص حوزه خودرو از موسسه KIET کره جنوبی) به تببین مکانیزم‌های حمایتی و تامین مالی کشور کره در زنجیره تامین خودرو پرداخت. 
در ادامه، دکتر فتحی پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی نیز به ارائه مزیت‌های نسبی و آمادگی صنایع تولید قطعات ایران برای آزادسازی تجاری و الحاق به سازمان تجارت جهانی اشاره داشتند. در پایان نیز دکتر افسانه شفیعی رییس پژوهشکده توسعه صنعتی و معدنی و دکتر الهام اسمعیلی‌پور مدیر گروه پژوهش‌هاي صنعت و معدن موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با ترسیم جایگاه صنعت خودرو و قطعه‌سازی در اقتصاد کشور، به آسیب‌شناسی مولفه‌های ارتقا رقابت‌پذیری صنعت قطعه‌سازی و آثار شوک‌های خارجی نظیر تحریم‌ها و سیاست‌های دولتی از قبیل توسعه بازار محصولات از طریق هم‌پیوندی با زنجیره ارزش جهانی، افزایش تعرفه‌ها در بخش مواد اولیه و محصولات قطعه‌سازی و خودرو و همچنین توسعه ساختارهای جمعی، بر مزیت‌های کیفی و هزینه‌ای صنعت قطعه‌سازی پرداختند.
لازم به توضیح است که در پایان این نشست از کتاب «الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی» نوشته دکتر چو که با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده بود، رونمایی شد.

 

 

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir