رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی مطرح کرد: نقش موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در سیاست‌گذاری حوزه صمت/فعالیت در قالب 6 گروه پژوهشی فعال با حوزه‌های تخصصی


رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، گفت: بخش صنعت، معدن و تجارت ایران با دارا بودن بیشترین سهم اقتصادی کشور، دارای تعامل گسترده ای با سایربخش های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه ایران است و می‌تواند یکی از موثر ترین پیشران های اقتصادی کشور باشد. 
به گزارش شاتا، مرجان فقیه نصیری با بیان این مطلب، افزود: بخش صنعت، معدن و تجارت نه تنها می‌تواند سهم بالایی در ساماندهی معیشت جامعه داشته باشد، بلکه می‌تواند اقتدار و کارامدی کشور را برای دستیابی به امنیت، عدالت، رفاه، آزادی، استقلال و عزت ملی تقویت نماید.

وی ادامه داد: ارتباط گسترده این بخش با بخش های مختلف مانند حوزه پولی و بانکی، بورس، تولید، توزیع، اشتغال، واردات، صادرات، ارتباط بین مصرف کننده و تولید کننده و بسیاری بخش های دیگر و میزان اثر گذاری و اثر پذیری از این بخش ها نشانگر اهمیت بالای شناخت صنعت، معدن و تجارت کشور است.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: در خصوص میزان و سهم بخش تولید و بازرگانی کشوراز اقتصاد ایران این نکته قابل ذکر است که بخش صنعت،معدن و تجارت کشور در تولید ناخالص داخلی سهمی حدود30 درصد می باشد .

فقیه نصیری ادامه داد: این مؤسسه به عنوان بازوی اصلی فکری در وزارت صنعت، معدن و تجارت، نقش پشتیبانی، علمی، مطالعاتی و تصمیم‌‌سازی را برای تحقق مأموریت‌ها و اهداف بخش صنعت،‌ معدن و تجارت کشور در وزارت متبوع، ایفا می‌نماید.

وی اضافه کرد: چشم انداز موسسه به عنوان سازمانی پژوهشی به عنوان مرجع و نقطه اتکای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و تحول‌آفرینی در صنعت، معدن و تجارت است و ماموریت های موسسه با پشتیبانی مطالعاتی و تحقیقاتی از توسعه صنعت، معدن و تجارت با رویکرد ایجاد تحول، بهبود و یکپارچه‌سازی ساختار صنعتی- تجاری کشور و ارتقای رقابت‌پذیری اقتصاد ملی می باشد.

فعالیت در قالب ۶ گروه پژوهشی فعال با حوزه های موضوعی تخصصی
رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی اضافه کرد: فعالیت های موسسه در قالب 6 گروه پژوهشی فعال با حوزه‌های موضوعی مختلف تخصصی انجام می شود.

فقیه نصیری گفت: یکپارچه‌سازی سیاست‌ها با هدف افزایش اثربخشی تحقیقات و پژوهش‌های موسسه در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی بخش صنعت، معدن و تجارت در دستور کار است.

وی تصریح کرد: خروجی‌های ارسالی از مدیریت یکپارچه‌سازی شامل فعالیت‌های تدوینی و تکمیلی عمدتا در راستای خدمت‌دهی به مقام‌عالی وزارت، معاونین و مدیران وزارتخانه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نهاد ریاست ‌جمهوری است.

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir